• خبرنامه

  • جدیدترین اخبار
  • پربازدید ها
  • علمی
  • تغذیه
هشت گام غذایی برای بازسازی کبد در کمتر از 30 روز
+1
1
0

هشت گام غذایی برای بازسازی کبد در کمتر از 30 روز

هشت گام غذایی برای بازسازی کبد در کمتر از 30 روز 5 out of 5 based on 1 ratings.

هشت گام غذایی برای بازسازی کبد در کمتر از 30 روز

شنبه, 23 تیر 1397 - 04:09 قبل از ظهر - 14 July 2018
:: سلامت
:: تغذیه
نويسنده : ببین نیوزبدون نظر [ 47 ] بازدید
A-
A+
شناسه خبر : 626لینک خبر : http://www.bebinnews.ir/index/post_626/


هشت گام غذایی برای بازسازی کبد در کمتر از 30 روز

اگرچه معده یکی از اعضای بدن است که مسئولیت هضم موثر را به عهده دارد، اما این کار را بدون نیاز به کمک کبد و کیسه صفرا نمی تواند انجام دهد.

عملکرد ضعیف کبد منجر به اختلال در از بین رفتن چربی ها و کند شدن متابولیسم خواهد شد و سموم را در بدن شما باقی خواهد گذاشت.

با این حال مصرف برخی مواد غذایی سرعت سم زدایی از کبد را افزایش داده و منجر به کاهش وزن موثر در کمتر از یک ماه خواهد شد:

۱. کنگر فرنگی: 
نه تنها برای عملکرد کبد مفید است بلکه برای حفظ سلامت پانکراس نیز این گیاه ضروری به نظر می رسد. آنزیم های طبیعی موجود در کنگر فرنگی به عنوان بازسازنده , محافظ و سازنده همه فرایندهای مرتبط با هضم چربی عمل می کند. کنگر فرنگی را چند بار در هفته برای کاهش وزن مصرف کنید.

۲. زردچوبه: 
اینطور ثابت شده که مصرف این ادویه پرطرفدار، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند. زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

۳. مصرف سیر قبل از صبحانه: 
خوردن یک حبه سیر ریزشده قبل از وعده صبحانه منجر به عملکرد بهینه کبد و کاهش وزن می شود. آلیسین و سلنیوم موجود در سیر به پاک کردن سموم از کبد کمک فراوان می کند. برای از بین بردن بوی بد سیر بعد از مصرف آن، می توانید کمی نعنای تازه مصرف کنید.

۴. مصرف یک گریپ فروت تازه در روز: 
گریپ فروت میوه ای شناخته شده برای حفظ سلامت کبد است. محتوای بالای ویتامین سی و آنتی اکسیدان موجود در آن به پاک کردن سموم کبد کمک می کند ضمن این که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و سلامت دستگاه گوارش را نیز ارتقا می دهد.

۵. قهوه یا چای سبز: 
مصرف یکی از این دو نوشیدنی در وعده صبح البته بدون اضافه کردن شیرین کننده ها، می تواند نقش موثری در کاهش وزن و بالا بردن عملکرد کبد داشته باشد. هر دو نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاتچین ها و پلی فنل ها هستند.


۶. آووکادو: 
دارای بیشترین میزان از اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامت قلب است ضمن این که کبد را نیز برای تولید گلوتاتیون؛ ترکیبی که به تخریب چربی ها و سموم کمک می کند، تشویق می کند.

۷. گندم سیاه: 
گندم سیاه متابولیسم چربی را به دلیل وجود اینوزیتول در آن، بالا می برد. اینوزیتول می تواند در کنترل کلسترول بدن نیز مفید باشد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. اینوزیتول همچنین به سم زدایی از بدن کمک می کند.

۸. چغندر:  
این سبزی غده ای با آن رنگ زیبایش سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای بدن لازم و ضروری هستند. چغندر؛ این سبزی پرخاصیت سرشار از فیبر و پروتئین، انرژی زا و درمانگر بوده و برای ارتقای سلامت بدن و بهبود برخی از مشکلات مانند مشکلات کبدی موثر است.

کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی دکتر رفیقی
https://t.me/drrafighi
www.instagram.com/DrRafighi

مرتبط با موضوع
:: تبلیغات

ارسال نظر جديد ( فقط اعضا )
ورود به حساب کاربري

:: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی کاربر لطفا مدیران را اطلاع دهید .

:: استفاده از کلمات رکيک، توهين به سايرين و استفاده از حروف انگليسی در نظرات مجاز نمي باشد !

:: در صورت استفاده از کلمات رکیک و گزارش آن توسط کاربران دسترسی شما به سایت قطع خواهد شد !


کد امنيتي بازنگري تصوير
لطفا متن تصوير رو به روي کد امنيتي را در فيلد کد امنيتي وارد نماييد .

logo-samandehi